Pedagog

Drodzy Rodzice i Uczniowie.

Chcę, abyście wiedzieli, że jestem z Wami.

Jest możliwość indywidualnej konsultacji poprzez dziennik elektroniczny, Messenger lub maila.

Jeśli:

• chcesz porozmawiać,

• z czymś sobie nie radzisz,

• nie rozumiesz,

• masz problem,

• potrzebujesz wsparcia

napisz, będę aktywna na portalach w podane dni i godziny:

Poniedziałki – w godz. 15:30 – 16:30
Czwartki – w godz. 8:45 – 11:45

Pedagog Szkolny Renata Buchcic sp.losien.renata@gmail.com

Drodzy uczniowie
W związku z tym , że zdalne nauczanie będzie trwało co najmniej do 29 listopada dla przypomnienia umieszczam zasady, które warto stosować dla swojego bezpieczeństwa oraz zachowania zdrowia fizycznego i psychicznego.

Zasady prawidłowego siedzenia
• Podeszwy stóp w butach lub kapciach powinny płasko spoczywać na podłodze.
• Między udami a spodem blatu stołu/biurka powinien być zachowany prześwit, umożliwiający swobodne poruszanie nogami.
• Uda od spodu nie powinny być uciśnięte przez krawędź siedziska.
• Wysokość stołu/biurka powinna być dobrana tak, żeby łokcie w przybliżeniu były na tym samym poziomie co przednia krawędź płyty stołu/biurka, gdy ramiona są w pozycji swobodnego opuszczenia.
• Oparcie krzesła powinno sztywno podpierać plecy w odcinku lędźwiowym kręgosłupa.
• Między oparciem a siedziskiem powinien być zachowany odpowiedni odstęp, umożliwiający swobodny ruch dolnej części ciała.

• Zasady właściwego usytuowania sprzętu komputerowego
• Monitor należy go usytuować bezpośrednio na blacie, a nie na podwyższeniu.
• Monitor warto ustawić bokiem do okien.
• Źródła światła nie powinny utrudniać widoczności zawartości monitora.
• Komputer należy tak ustawić, aby unikać odbicia światła słonecznego od ekranu.
• Należy stosować oświetlenie, które nie uszkadza narządu wzroku.
• Klawiatura i mysz powinny się znajdować na blacie lub wysuwanej szufladzie.
• Do myszy warto stosować podpórki pod nadgarstek.
• Dziecko powinno siedzieć na krześle biurowym.
• Należy wybrać właściwe stoliki i krzesła, z odpowiednim oparciem na właściwej wysokości.
• Jeśli z tego samego stanowiska korzystają dzieci w różnym wieku, np. rodzeństwo, byłoby dobrze gdyby młodsze dziecko mogło używać podnóżków.
• Jeśli w pokoju znajduje się więcej niż jedno stanowisko pracy, należy zadbać o zachowanie odległości pomiędzy stanowiskami.

Wskazówki dla uczniów dotyczące zagrożeń wiążących się z pracą w Internecie:
• Nie rozmawiaj z nieznajomymi.
• Nie ufaj osobom, które nawiązują z tobą kontakt.
• Nigdy nie umawiaj się z osobami poznanymi za pośrednictwem Internetu bez wiedzy rodziców.
• Nigdy nie używaj webkamery podczas rozmowy z osobą której nie znasz.
• Gdy coś cię przestraszy lub zaniepokoi, wyłącz monitor i powiedz o tym rodzicom.
• Mów swoim rodzicom o wszystkim, co sprawiło, ze czujesz się zakłopotany używając Internetu.
• Nie wysyłaj wiadomości osobom, których nie znasz.
• Nie wysyłaj przez Internet swoich zdjęć lub zdjęć rodziny bez zgody rodziców.
• Nie podawaj danych osobowych na stronach, których nie znasz.
• Nie klikaj w linki, których nie znasz.
• Nie otwieraj plików niewiadomego pochodzenia.
• Nie zezwalaj na zapamiętywanie twoich haseł komputerowi innemu niż twój prywatny.
• Używaj programów antywirusowych i antyspamowych.
• Używaj komunikatorów tylko do kontaktów ze znajomymi.
• Jeśli staniesz się ofiarą cyberprzemocy, zwróć się do rodziców.
• Korzystaj z komputera umiarkowanie, gdyż długotrwałe szkodzi zdrowiu i może być przyczyną wielu innych problemów.

Pedagog szkolny Renata Buchcic

Jak motywować dziecko do nauki?
(wskazówki dla rodziców)